Otto Hetterscheid 1927 - 2010 Expositie Werken op papier Bij Mark Keppel in de galerie Op zondag 6 december om 15:00 uur bent u van harte  welkom op de opening van de verkooptentoonstelling van Otto Hetterscheid Enkele foto’s van de opening   UITNODIGING Otto Hetterscheid Gemengde technieken op papier 23 oktober - 27 november De expositie wordt op zondag 23 oktober om 15.00 uur geopend U bent hierbij van harte welkom! Otto Hetterscheid's werk staat voor eenvoud, is wars van effecten en integer. Hij werkte met potlood, acrylverf, krijt, pastel en collagemateriaal dat soms wel heel letterlijk van de straat kwam. Alle werken dragen een nummer in plaats van een titel. Zijn woorden: "Ik wil de mensen niet binden, maar vrij laten in het kijken en associëren. Bovendien stelt het me in staat op de achtergrond te blijven. Het gaat om het werk, niet om mij." Otto Hetterscheid is in 2010 overleden, hij heeft vele jaren gewerkt aan een oeuvre dat 'Lyrisch abstract' genoemd zou kunnen worden. Ter nagedachtenis aan hem is Stichting Otto Hetterscheid opgericht.                                                  Locatie:                                  Opening: SBK Amsterdam Zuid                                zondag 23 oktober om 15.00 u   Duur:                                      Adres: 23 oktober t/m 27 november 2016             Jacob Obrechtstraat 18 open wo t/m za 11.00 - 18.00 u en zo 11.00 - 17.00 u                    1071 KL Amsterdam